JMK:n NOPEUSMITTAUSTAPAHTUMA LA 2.9.2006 TIKKAKOSKEN LENTOKENTÄLLÄ

Tapahtuma vain klubilaisille, kyseessä ei ole kilpailu eikä yleisötapahtuma.
Kelivaraus.
50 nopeinta klubilaista ilmoittautujaa pääsee mukaan, 10 varalle, 2.9. klo 15 mennessä. Lista klubin ilmoitustaululla.
Vastuuhenkilönä Tero Tourunen (040-7166814), lähettäjänä Erkki Ikonen, kirjuri Hanna Pasanen, kuvaus Jari Kielinen, päätylippumiehenä Ari Karjalainen.
Paikalla ambulanssi miehistöineen sekä nopeusmittaajana poliisi (1-2 hlöä, 1-3 tutkaa).
Tapahtuma on vastuuvakuutettu Turvassa.
Hinta 15 eur/ajaja (maksu Tikkakoskella ennen portista sisäänajoa klo 16.30, sis. 1-3 ajoa).
Kenttä 2600m, n.1000m nousu 2m, n.1600m lasku 6m, päätyyn mennessä lasku yht. 16m.
                Hallitus”

Hanna portillaTapahtumasta käytiin neuvottelut lentoaseman päällikkö Esa Kainulaisen kanssa ja hänen positiivinen suhtautumisensa asiaan oli ratkaisevaa, koska aiemmat asiaan liittyvät yhteydenotot olivat tyrmätty jo kysymysvaiheessa.  Lopullinen sopimus JMK:n ja Jyväskylän Lentoaseman kesken tehtiin torstaina 30.8.2006.  Alustavat neuvottelut käytiin pari viikkoa aikaisemmin.

Paikalle saapui 38 ajajaa, joista  vain 26 oli ilmoittautunut klubin listaan. Ylimääräiset otettiin mukaan ”säälistä”.  Ajamiseen keli oli hyvä : tuulta 2 –3 m/s vastaan – etuoikealta. Lämmintä 19 astetta C ja suhteellinen kosteus noin 65%. Pilvet seilasivat noin tuhannessa metrissä eikä sadetta ollut odotettavissa. 
Osallistujat

AjajakokousEnnen ajoa luokassa Tero kävi läpi säännöt ja systeemit, Eki  näytti kalvolta ajon suorituksen ja Hanna otti vastaan vastuusitoumukset ja rahat.  Platalla  pyörien nopeusmittarit teipattiin, jotta nopeusnäytön seuranta ei turhaan häiritsisi suoritusta. 

Tutustuminen ajoreittiin tehtiin ryhmässä, tsekattiin  maalaukset, pikipaikkaukset ja yleensä kiitoradan ja rullausteiden ”rofiilit”.  Teron brieffauksen mukaan  ensimmäinen ajo piti  suorittaa rauhallisesti. Kuitenkin näytti siltä, että jokaisella oli kiire maaliin.  Rajallisen ajan takia ehdittiin ajaa  vain kaksi kierrosta.

Maali ts. mittauspiste oli 1600 metriä lähdöstä.  Tutkapartio saikin ”ennätyssaaliin”:  kaikilta olisi lähtenyt ajokortti jopa moottoritieolosuhteissa.
 Mittauspaikka


 Nuorisosarjan paras viiletti Kawallaan pohjat: 283 km/t, naistensarjan paras mittautti Suzukillaan
191 km/t ja eläkeläisten matkamoposarjan nopein sai  FJR:llä 228 km/t.

Nopein



Nopein nainen lähdössä

Eki



Mitatut nopeudet on nähtävissä klubin ilmoitustaululla ja täällä.


Lähtö





Kovaa!

Hayabusa 258 km/h

Lisää kuvia Galleriassa.


Kiitorata http://earth.google.com:EFJY Tikkakoski.kmz
(tarvisee näkyäkseen
http://earth.google.com sovelluksen)